Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Οδηγός συντήρησης γεμιστήρων αερίου.

Ένα άρθρο, που καθυστέρησα αρκετό καιρό να γράψω. Τα παρακάτω είναι ένας οδηγός για το πως να φτιάξετε τους γεμιστήρες σας και λογικά πιάνει σε όλους τους τύπους γεμιστήρων αερίου. Παρόλο που εμένα δούλεψε αψεγάδιαστα, δεν φέρω καμία ευθύνη αν σε εσάς δεν πιάσει. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας ή σωστά, καλό είναι να βρείτε κάποιον να ξέρει. Δεν λέω πως να λύσετε τον γεμιστήρα, καθώς κάθε ένας έχει δικό του τρόπο, ακόμα και ας είναι από την ίδια εταιρία τα αεροβόλα (πχ Tokyo Marui 1911-Tokyo Marui M92). Πριν λύσετε τον γεμιστήρα καλό είναι να δείτε το εγχειρίδιο του αεροβόλου ή κάποιο αντίστοιχο βίντεο στο youtube. Τέλος να ξέρετε ότι η συγκεκριμένη λύση είναι σχετικά μόνιμη, καθώς θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να χρειαστεί να ξανακάνετε συντήρηση στο γεμιστήρα και ακόμα και τότε θα είναι πολύ δύσκολο να τον λύσετε.

Στην περίπτωσή μου έφτιαξα τους γεμιστήρες του Tokyo Marui P226 και του KSC USP.45. Τα υλικά που χρειάστηκα ήταν:

  • Permatex RTV ή φλαντζόκολλα. Ότι χρώμα και να πάρετε (blue, red, black κτλ) είναι το ίδιο. Είναι η ίδια που χρησιμοποιούν για στεγάνωση σε κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων αυτοκινήτων και κοστίζει περίπου 8-10€ το σωληνάριο. Η αντοχή είναι υπερπολλαπλάσια από τις δυνάμεις που έχουμε στο airsoft. Κάθε σωληνάριο βγάζει τουλάχιστον 10 γεμιστήρες.
  • Χαρτί, για καθαρισμό αν ξεφύγει κάπου η φλαντζόκολλα.
  • Τα εργαλεία για να λύσετε τους γεμιστήρες σας.
  • Μια καθαρή επιφάνεια που να καθαρίζεται εύκολα (πχ μελαμίνη).

Ελέγχετε αν είναι οι γεμιστήρες είναι άδειοι από bbs και αέριο και τους ανοίγετε όπως σας λέει ο κατασκευαστής. Προσέχετε που βάζετε τα μικρά κομμάτια και κάνετε μερικές επαναλήψεις στο πως ξαναμπαίνουν τα κομμάτια μαζί. Τα βάζετε στην άκρη.

Μετά τους καθαρίζετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πεπιεσμένο αέρα και μετά καθαρίζετε το εσωτερικό με μια πετσέτα. Σίγουρα θα βγάλει λίγη βρώμα.

Παίρνετε το σωληνάριο της φλαντζόκολλας και με την μύτη που έχει μαζί, του περνάτε ένα πολύ καλό στρώμα επάνω στο σημείο όπου είναι τα λάστιχα στεγάνωσης του γεμιστήρα.

Μετά κλείνετε το γεμιστήρα, όπως στις επαναλήψεις που κάνατε στην αρχή, με προσοχή να μη γεμίσετε φλαντζόκολλα ή να πάει μεγάλη ποσότητα στο ελατήριο των bbs. Μπορεί να χρειαστεί λίγη πίεση για να κλείσουν κάποιοι γεμιστήρες, αλλά θέλει τρόπο και όχι κόπο.

Όταν ο γεμιστήρας κλείσει, σκουπίζετε τα υπολείμματα φλαντζόκολλας και τον αφήνετε να στεγνώσει για 24 ώρες. Αν έχετε και άλλους γεμιστήρες επαναλαμβάνετε τη διαδικασία. ΠΡΟΣΟΧΗ! ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ 100% ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ 24 ΩΡΕΣ!


Μετά από δοκιμή στους δικούς μου έχω να πω ότι οι επιδόσεις αυξήθηκαν. Τα πιστόλια μου ρίχνουν καλύτερα και από όταν ήταν καινούρια και οι απώλειες αερίου εξαφανίστηκαν. Έχω ρίξει αρκετά bbs από όταν έκανα τη συντήρηση και ακόμα δεν έχω πρόβλημα.

Τέλος, για ακόμα μεγαλύτερη ζωή του γεμιστήρα προτείνω να μην τον αδειάζετε χειροκίνητα. Η απότομη εκτόνωση της (επάνω) βαλβίδας μειώνει τη ζωή της, καθώς το κρύο αέριο την ξεραίνει πιο γρήγορα. Προτιμότερο να το κάνετε ρίχνοντας μερικά bbs και κάνοντας ταυτόχρονα και σκοποβολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: